
Łąki kwietne oprócz tego, że są przyjemne dla oka, niosą ze sobą szereg korzyści ekologicznych. Dzikie kwiaty rosnące na otwartej przestrzeni nie tylko pochłaniają z powietrza dwutlenek węgla i szkodliwe zanieczyszczenia, ale są też domem dla motyli czy pszczół. Dodatkowo przeciwdziałają suszy dzięki magazynowaniu wody. Nie bez przyczyny kolejne wielobarwne i pachnące miejsca pojawiają się na mapie Polski.
„Łąki Łomży” to projekt, który powstał z inicjatywy Fundacji Łąka oraz firmy Van Pur S.A. i od samego początku skradł serca mieszkańców. Założyliśmy cztery nowe kwietne zakątki, pilotażowe odsłony projektu, by pokazać, jak istotne jest tworzenie naturalnych przestrzeni w polskich miejscowościach. Naszym celem jest aranżacja wyjątkowych miejsc spotkań, na łonie natury, a jednak w mieście. Skąd pomysł na kwiatowe zagospodarowanie przestrzeni? „Łąki Łomży” mają być praktyczną, a jednocześnie urokliwą alternatywą dla klasycznych trawników. Nie sposób nie wspomnieć również o tym, że łąki kwiatowe są o wiele łatwiejsze w utrzymaniu i pielęgnacji. Rośliny tego typu nie wymagają regularnego nawadniania czy nawożenia, aby zachwycały wyglądem.

Celem projektu „Łąki Łomży” jest również promowanie zrównoważonego i spokojnego stylu życia. „Poprzez inicjatywę Łąki Łomży chcemy, żeby ludzie poczuli w mieście klimat prawdziwej łąki. Zgodnie z hasłem naszej marki: Łomża. W swoim tempie, zachęcamy do nieśpiesznego czerpania przyjemności z wolnych chwil”, zapowiadała Jagoda Iwańczuk, Prezes Zarządu Van Pur S.A


Dotychczas „Łąki Łomży” pojawiły się w czterech miastach. W Kielcach posadziliśmy kwiaty łąkowe z sadzonek na Rynku. W Katowicach stworzyliśmy kwietny parklet, czyli zielony zakątek w ruchliwej części miasta, gdzie mieszkańcy mogą przystanąć na chwilę i odciąć się od zgiełku. W Łomży stworzyliśmy łąkę kwietną z siewu, prowadząc warsztaty „Tworzenie łąk kwietnych w praktyce”. W Zabrzu łąkę stworzyliśmy z wyprzedzeniem, a warsztat odbył się w formie spaceru botanicznego.


Kielce, Katowice, Łomża i Zabrze to miasta, z którymi nasz partner – Van Pur S.A., właściciel marki Łomża – jest szczególnie związany poprzez istniejące tam browary oraz sponsoring Łomża Vive Kielce – drużyny mistrzów Polski w piłce Ręcznej. A to dopiero początek. Van Pur zapowiada kontynuację już wiosną przyszłego roku.

