Łąki Łomży

Nowe miejsca spotkań zaaranżowane przez Fundację Łąka i firmę Van Pur S.A., właściciela marki Łomża.

Łąki kwietne oprócz tego, że są przyjemne dla oka, niosą ze sobą szereg korzyści ekologicznych. Dzikie kwiaty rosnące na otwartej przestrzeni nie tylko pochłaniają z powietrza dwutlenek węgla i szkodliwe zanieczyszczenia, ale są też domem dla motyli czy pszczół. Dodatkowo przeciwdziałają suszy dzięki magazynowaniu wody. Nie bez przyczyny kolejne wielobarwne i pachnące miejsca pojawiają się na mapie Polski.

„Łąki Łomży” to projekt, który powstał z inicjatywy Fundacji Łąka oraz firmy Van Pur S.A. i od samego początku skradł serca mieszkańców. Założyliśmy cztery nowe kwietne zakątki, pilotażowe odsłony projektu, by pokazać, jak istotne jest tworzenie naturalnych przestrzeni w polskich miejscowościach. Naszym celem jest aranżacja wyjątkowych miejsc spotkań, na łonie natury, a jednak w mieście. Skąd pomysł na kwiatowe zagospodarowanie przestrzeni? „Łąki Łomży” mają być praktyczną, a jednocześnie urokliwą alternatywą dla klasycznych trawników. Nie sposób nie wspomnieć również o tym, że łąki kwiatowe są o wiele łatwiejsze w utrzymaniu i pielęgnacji. Rośliny tego typu nie wymagają regularnego nawadniania czy nawożenia, aby zachwycały wyglądem.

Celem projektu „Łąki Łomży” jest również promowanie zrównoważonego i spokojnego stylu życia. „Poprzez inicjatywę Łąki Łomży chcemy, żeby ludzie poczuli w mieście klimat prawdziwej łąki. Zgodnie z hasłem naszej marki: Łomża. W swoim tempie, zachęcamy do nieśpiesznego czerpania przyjemności z wolnych chwil”, zapowiadała Jagoda Iwańczuk, Prezes Zarządu Van Pur S.A

Dotychczas „Łąki Łomży” pojawiły się w czterech miastach. W Kielcach posadziliśmy kwiaty łąkowe z sadzonek na Rynku. W Katowicach stworzyliśmy kwietny parklet, czyli zielony zakątek w ruchliwej części miasta, gdzie mieszkańcy mogą przystanąć na chwilę i odciąć się od zgiełku. W Łomży stworzyliśmy łąkę kwietną z siewu, prowadząc warsztaty „Tworzenie łąk kwietnych w praktyce”. W Zabrzu łąkę stworzyliśmy z wyprzedzeniem, a warsztat odbył się w formie spaceru botanicznego.

Kielce, Katowice, Łomża i Zabrze to miasta, z którymi nasz partner – Van Pur S.A., właściciel marki Łomża – jest szczególnie związany poprzez istniejące tam browary oraz sponsoring Łomża Vive Kielce – drużyny mistrzów Polski w piłce Ręcznej. A to dopiero początek. Van Pur zapowiada kontynuację już wiosną przyszłego roku.

Podpisz petycję